Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Przeczytaj więcej

Przedstawiamy Państwu proponowany zakres obowiązków i czynności zwykłego zarządu nieruchomością wspólną:

1. Ustalenie aktualnego stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, oraz wyodrębnionych lokali, prowadzenie wykazu lokali i właścicieli lokali.

2. Przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej

3. Przygotowywanie projektu planu gospodarczego.

4. Prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego.

5. Zlecanie przeprowadzania za pośrednictwem wyspecjalizowanych jednostek kontroli technicznej, okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa budowlanego.

6. Zlecanie utrzymania w należytym porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali, terenu nieruchomości, chodnika przed nieruchomością oraz innych terenów itd.

7. Zlecanie wykonania bieżących konserwacji i bieżących napraw nieruchomości wspólnej, a w szczególności napraw budynku i jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych, poprzez nadzór nad realizacją zawartych w tym zakresie umów.

8. Zlecanie usuwania awarii i ich skutków na nieruchomości wspólnej.

9. Ubezpieczenie budynków położonych na nieruchomości wspólnej.

10. Prowadzenie odpowiedniej księgowości dla nieruchomości wspólnej.

11. Rozliczenie rocznego planu gospodarczego, w tym funduszu remontowego.

12. Informowanie właścicieli o saldach na poszczególnych lokalach.